Vaak onderschat en toch een groot nadeel van middenmotoren is de grote kracht die inwerkt op de delicate circuitcomponenten en via het midden
-
motor wordt zelfs geforceerd.
Door de derailleur of naafversnelling achter de motor te plaatsen, moeten de versnellingen dit vermogen naast het vermogen van de berijder overbrengen.
Dit heeft niet alleen invloed op het schakelcomfort, maar vooral op de duurzaamheid van de aandrijving.
De hoge krachten bevorderen de slijtage van zowel de motor als de ketting en het tandwiel.
De gevolgen zijn voortijdig onderhoud en hogere onderhoudskosten.
De optimale opstelling van de aandrijflijn maakt het mogelijk om de aandrijfkracht van de bestuurder eerst te vertalen in de Pinion-transmissie en deze vervolgens te versterken via de achterwielaandrijving van de neodrives.
Dit betekent dat er geen extra krachten op de transmissie inwerken en dat de schakelprocessen “ongefilterd” zijn en nauwkeurig worden uitgevoerd. De achterwielaandrijving biedt zachte ondersteuning en ontwikkelt zijn kracht precies daar waar u het nodig heeft
-
Dit betekent dat de wielnaafaandrijving op het achterwiel door gebruikers altijd als de krachtigste wordt ervaren.
Samen vormen Pinion en neodrives de onderhoudsarme aandrijflijn die zorgt voor langdurig rijplezier.